بورسیهبورسیه کارآموزیبورسیه هنری

فراخوان فلوشیپ هنری دانشگاه پرینستون Princeton 2024

فلوشیپ‌های هنری پرینستون، که بخشی از آن توسط بنیاد اندرو مِلون، انجمنِ هنرمندان دیوید کِلی و صندوق اسکالرشیپ گرین‌برگ تـأمین بودجه می‌شود، به هنرمندانی تعلق می‌گیرد که دستاوردهایشان بواسطۀ نمایشِ استعدادی برجسته در هر یک از حیطه‌های هنرورزی و آموزش بازشناخته شده‌باشد. متقاضیان باید هنرمندان تجسمی، فیلم‌سازان، شاعران، رمان‌نویسان، نمایشنامه‌نویسان، طراحان، کارگردانان و هنرمندانِ اجرایی (این فهرست لزوما جامع و کامل نیست) در سال‌های ابتدایی حرفۀ خود باشند، که گذراندن دو سال به تدریس و کار در یک جامعۀ دانشگاهی پویا در حوزۀ هنر را ثمربخش بیابند.

اطلاعتِ مربوط به چرخۀ کنونیِ ثبت‌نام:

تنها آثاری در زمینۀ نویسندگی خلاق، تئاتر و هنرهای تجسمی برای دروۀ ثبت‌نام فلوشیپ هنری پرینستون ۲۰۲۳ پذیرفته خواهدشد.

آخرین مهلت ثبت‌نام ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۱ شهریور ۱۴۰۲) است.

پذیرفته‌شدگان دو سال تحصیلی متوالی (۱ سپتامبر – ۱ ژوئیه) را در دانشگاه پرینستون سپری خواهند کرد و طی مدت اقامت‌شان، آموزش رسمی از آن‌ها انتظار می‌رود. تکلیفِ کاری عادی مورد انتظار شامل تدریس یک دورۀ آموزشی در هر نیمسال تحصیلی، منوط به موافقتِ رئیس دانشکده، است. اما از پذیرفته‌شدگان ممکن‌است خواسته‌شود که یک تکلیفِ هنری را به‌جای کلاس عهده‌دار شوند؛ نظیر کارگردانی یک نمایش یا طراحی یک رقص به‌کمک دانشجویان. باوجود سبک‌بودن حجم کار تدریس، از پذیرفته‌شدگان انتظار می‌رود که  اعضایِ کامل و فعالِ انجمن ما و متعهد به تعاملِ منظم و مداوم و نزدیک با دانشجویان طی سال تحصیلی باشند.

مقرری سالانۀ ۹۰ هزار دلاری در اختیار پذیرفته‌شدگان قرار می‌گیرد. هدف از اهدای فلوشیپ‌ها تأمین‌مالیِ فعالیتی نیست که منجر‌به اخذ یک مدرکِ عالی دانشگاهی شود. شهروند آمریکا بودن شرط لازم ثبت‌نام در این فلوشیپ نیست. دارندگان مدارکِ پی.اچ.دی از دانشگاه پریسنتون نمی‌توانند در این فلوشیپ ثبت‌نام کنند.

برای ثبت‌نام، لطفا رزومۀ خود را به‌همراه اطلاعات تماسِ سه معرف (در صورت تصمیمِ اعضای کمیته تحقیق به تماس با معرف‌ها، لطفا از درخواستِ نامه یا ارسالِ نامه‌ها پیش از درخواستِ کمیتۀ تحقیق خودداری کنید)، و نمونۀ کارهایتان (برای مثال نمونۀ نوشته‌ها، تصاویر آثار، لینک ویدئویِ اجراهایتان و غیره) را ارسال کنید.همچین یک پروپوزال ۷۵۰ کلمه‌ای در توضیح مواردی که در ادامه می‌آید را ضمیمۀ فرم ثبت‌نام کنید: چگونه تمایل دارید از دوران دوسالۀ فلوشیپ برای توسعۀ کار خود استفاده کنید؟ چگونه تمایل دارید که از طریقِ تدریس و یا تولید در انجمنِ هنری پرینستون مشارکت داشته باشید؟ و در نهایت این‌که چگونه به ترویج گوناگونی و شمولِ (همۀ اقشار و گروه‌های نژادی، فرهنگی و دینی جامعه) در عملِ هنرمندانه، تدریس و یا تحقیق خود پرداخته‌اید.

 برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فلوشیپ بروید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا