فراخوان هافراخوان هنرهای نمایشیفیلم و سینما

فراخوان فیلمسازی Uranium Film Festival 2025

این رقابت توسط جشنواره ی بین المللی Uranium Film Festival برگزار می شود و از تمام فیلمسازان دعوت می کند برای سال 2025 آثار خود را ارسال کنند.  آثار باید در مورد موضوعات مثل انرژی هسته ای، رادیواکتیو و اورانیوم باشد.

این جشنوارۀ در ۲۰۱۰ در سانتا تِرسا، در کوی هنری مشهور در قلب ریودوژانیرو، درست یکسال پیش از انفجار راکتور فوکوشیما راه‌اندازی‌شد. پس از آن نخستین جشنوارۀ فیلم اورانیوم در ماه مِه ۲۰۱۱ برگزارشد. این جشنواره مختصِ تمام فیلم‌هایی است که دربارۀ قدرت هسته‌ای و خطرات رادیواکتیویته هستند: از استخراخ اورانیوم تا زباله‌های هسته‌ای، از بمب‌های اتمی تا نیروگاه‌های برق اتمی، از هیروشیما تا فوکوشیما. فیلم‌های که به افشایِ تمامی موضوعات هسته‌ای می‌پردازند. این جشنواره همراه با منتخبی از بهترین فیلم‌ها همچنین به سایر شهرها و کشورها سفر می‌کند. تا‌به‌امروز بیش‌از ۷۰ جشنوارۀ فیلم اورانیوم در بیش از ۴۰ شهر و ۷ کشور مانند برزیل،کانادا،آلمان،هند،اردن،پرتغال و ایالات متحده‌آمریکا برگزارشده‌است.

هر فیلمی با هر مدت زمانی و هر ژانری پذیرفته می شود از جمله: مستند، داستانی، تجربی، پویانمایی، کمدی، عاشقانه، ترسناک، هیجانی، علمی‌تخیلی، تعلیقی، تولیدات دانشجویی و دانش‌آموزی

همچنین از فیلم های آموزشی در این مورد استقبال می شود.

جشنواره از ۱۷ تا ۳۱ می ۲۰۲۵ در سینماتک (فیلم‌خانۀ) موزۀ هنر مدرنِ ریودوژانیرو برگزار می شود..

چه کسی می تواند شرکت کند؟

شرکت در این رقابت برای تمام علاقه مندان سراسر دنیا  آزاد است.

هزینه ورودی:

هزینه ورود از ۱۰ یورو شروع می شود و بسته به نوع اثر و تاریخ ارسال متفاوت است. ورودی های ارسال شده پس از ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ دیر در نظر گرفته می شوند و هزینه بیشتری دارند.

جوایز:

بهترین فیلم‌ها تندیس جشنوارۀ فیلم اورانیوم را دریافت خواهند‌کرد.

آخرین مهلت:

۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ ( ۱۱ دی ۱۴۰۳)

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت برگزارکننده‌ی فراخوان مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا