دیجیتال آرتفراخوان هافراخوان هنرهای جدیدویدئوآرت

نمایشگاه هنردیجیتال «دگردیسی پروانه» digital art exhibition 2023

پروانه‌ها پرمی‌زنند، طوفانی در راه است.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین انسان‌ها شود یا حتی آن‌ها را نابود کند؟

 هنگامی‌که سروکلۀ نخستین موتور بخار، «قطار»، ۲۲۰ سال پیش پیدا شد، بسیاری از مردمی که به ارابه‌هایی عادت کرده‌بودند که توسط اسب‌ها کشیده می‌شدند، پابه‌فرار گذاشتند. از چشم‌اندازِ نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده‌ایم، آیا قطار برای آنست که مردم از ترس پابه‌فرار بگذارند و یا برای آنست که با بدن‌هایشان مسیر حرکت آن‌ را مسدود کنند.

انسان‌ها را نمی‌توان توسط ابزاری که خود ساخته‌اند سرکوب کرد، گرچه گاه‌به‌گاه از ابزارهای مورد علاقه‌شان آسیب می‌بینند. هوش مصنوعی (ای.آی) عملکرد معکوسی برای انسان‌های بیولوژیک دارد، بدین ترتیب که انسان‌ها باید موفق به انجام یک بروزرسانیِ عمدۀ سیستمی شوند.  آیا انسان‌های بیولوژیک جایگزین خواهند شد؟ این پرسشی است که حس کنجکاوی تمام بشریت را برانگیخته‌است، و مادامیکه این کنجکاوی فروکش نکند، این بازی نیز تمام نخواهد شد.

برای مدت‌های مدیدی، انسان‌ها بر درشکه‌هایی که توسط گاوها کشیده می‌شدند می‌نشتند و از مناظری که به‌آهستگی در مسیرشان از آن عبور می‌کردند لذت می‌بردند. اگر روزی انسان‌ها بر قطارِ زمان سوار شوند، نمی‌توان تصور کرد چشم‌اندازِ مسیر  چگونه خواهند بود؛ فوق‌العاده؟ تاریک؟ پهناور؟ ترسناک؟ یا آنکه اصلا چیزی قابل دیدن است؟ چراکه هرچیزی که در اطراف اوست خارجِ از دامنۀ دیدِ چشم انسان است. جهانی که در اینجا وجود دارد جهانی نیست که قابل مشاهده باشد.

آرتیست به کارگاهش بازمی‌گردد تا کارش را ادامه‌دهد. فناوری کوچک بنظر می‌رسد اما روحی که با خود به‌همراه دارد عظیم است. فناوری و معنویت دو روی یک بدن‌ هستند.  افکتِ دیجیتالی که توسط هوش‌مصنوعی نشان‌داده‌می‌شود تنها افکتی‌ست مربوط به صحنه‌های نمایش و نه افکتی تمام‌عیار و کامل. امکان‌های بسیاری برای ابداع دوباره وجود دارد، همانطور که راه‌های بسیاری برای نابود کردنش.

آینده پر از احتمالات است، و تمامشان نامعلوم.

فراخوان آزاد آثار دیجیتال اِی.آی – نمایش هنری دیجیتال «دگردیسی پروانه»

برگذارکننده: مرکز هنری پکن

زمانبندی فراخوان: ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۳۰ خرداد ۱۴۰۲) – ۱۹ اوت ۲۰۲۳ (۲۸ مرداد ۱۴۰۲)

واجدان شرایط: همۀ افراد از سراسر جهان

نوع آثار:

نقاشی‌های دیجیتال با کمک هوش‌مصنوعی (۲ تا ۶ اثر)، ویدئوهای دیجیتال با کمک هوش‌مصنوعی (بیشتر از ۲ دقیقه نباشد)، موسیقی دیجیتال با کمک هوش‌مصنوعی (بیشتر از ۳ دقیقه نباشد)، یا سایر آثار دیجیتال که با کمک هوش‌مصنوعی تولید شده‌باشند.

موارد موردنیاز برای ثبت‌نام: اثر اصلی + ۳۰۰ کلمه توضیح مربوط به پروسه خلق اثر، روزمۀ هنری (بیش از دو صفحه نباشد).

ایمیل جهت ارسال آثار: [email protected]

زمان برگذاری نمایشگاه: ۲۵ اوت تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۳

محل برگذاری نمایشگاه: محل دائمی برگذاریِ هفتۀ طراحی بین‌المللی پکن

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی فراخوان مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا