فراخوان هافراخوان های معماری

فراخوان جایزه معماری FuturArc Prize 2024

فراخوانِ مجلۀ فیوچرآرک (FutureArc) برای طرح‌های پیشنهادی اساتید و دانشجویان، برای رقابت معماری سالانۀ خود در 2024.

در شرایط حاد، چگونه معماری می‌تواند امید و بازسازی را به‌ارمغان آورد؟ جایزۀ فیوچرآرک ۲۰۲۴: معماری برای زندگی پس‌از‌این از شرکت‌کنندگان می‌خواهد که راه‌حل‌هایِ معمارانۀ خود برای استمرار زندگی پس از فجایعِ اقلیمی و یا سناریوهایی که منجر به پایان جهان می‌شوند را ارائه‌دهند.

جوایز نقدی تا مبلغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار (سنگاپور) برای برندگان این رقابت درنظر گرفته‌شده‌است. نفرات اول، دوم و سوم دریاف‌کنندگان این جوایز هستند درحالی‌که چندین جایزۀ دیگر نیز به نشان تقدیر به افراد منتخبِ هیئت داوران تعلق خواهد‌گرفت.

طرح‌های پیشنهادی باید شامل موارد زیر باشند:

  • کجا: محلی در آسیا انتخاب‌کنید. این محل باید حداکثر مساحتی برابر با ۵ هکتار (۵۰ هزار متر مربع) داشته باشد.
  • کدام: تصمیم بگیرید کدام سناریو(ها) (یا نابودی اقلیمی یا فنایِ جهان یا هردو) بر اساسِ محل انتخابی بررسی خواهدشد. شیوه‌هایی که این فاجعه بافت مکانِ انتخابی را به لحاظ شرایطِ فیزیکی/فضایی، شرایط جمعیتی/اجتماعی، موقعیت اقتصادِاجتماعی و شرایط زیست‌بومی/طبیعی تحت‌تاثیر قرار می‌دهد تشریح کنید.
  • چه: آیا طرحِ پیشنهادی یک راهِ‌حلِ معمارانۀ پایدار است؟ این راه‌حل‌ها می‌توانند سازه‌هایِ جدیدی باشند یا سازگار و قابل تطبیق با ساختمان‌های موجود و نیز می‌توانند متعلق به هر تیپولوژیِ معمارانه‌ای باشند.
  • چگونه: آیا این راه‌حلی عملی و قابل‌اجراست.

شرکت در این رقابت در سطح بین‌المللی برای افراد و گروه‌ها آزاد است. از علاقه‌مندان دعوت می‌شود که تا به‌صورت یک‌نفره یا در قالب تیم‌های ۵ نفره در این رقابت شرکت‌کنند. شرکت‌کنندگان تک‌نفره و سرگروه تیم‌ها باید دارای سابقه در معماری باشند.

شرکت در این رقابت رایگان است!

آخرین مهلت ثبت‌نام: ۹ فوریه ۲۰۲۴ (۲۰ بهمن ۱۴۰۲)

تاریخ مورد‌انتظار اعلام نتایج: آوریل ۲۰۲۴

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا