عکاسیفراخوان هافراخوان هنرهای ترسیمی

فراخوان عکاسی خبری بنیاد کارمیناک Carmignac 2023

چهاردهمین دوره جایزه عکاسی کارمیناک در فرانسه به وضعیت زنان و دختران در افغانستان اختصاص دارد.

ثبت نام برای همه عکاسان (کارت مطبوعاتی لازم نیست)، از همه ملیت ها باز است. مشارکت می تواند فردی یا گروهی باشد.

برگزیدگان برگزیده توسط هیئت داوران بین‌المللی، ۵۰۰۰۰ یورو کمک هزینه دریافت می‌کنند تا گزارش میدانی ۶ ماهه را با حمایت بنیاد کارمیناک انجام دهند. که پس از بازگشت، یک نمایشگاه سیار و انتشار یک مونوگراف تولید می‌کند.

چهاردهمین دوره جایزه عکاسی خبری Carmignac در نظر دارد از پروژه ای حمایت کند که هدف آن مستندسازی مکتوب و تصویری از این “جنایت علیه بشریت” با جمع آوری شواهد قابل قبول قانونی است.

جزئیات اپلیکیشن امسال در وب سایت رسمی موجود است.

در 26 می 2023، سازمان غیردولتی عفو بین‌الملل به طور مشترک با کمیسیون بین‌المللی حقوق‌دانان (ICJ) گزارشی را منتشر کرد که در آن از دادگاه کیفری بین‌المللی خواسته بود که تجاوزات مرتکب شده توسط طالبان را به‌عنوان «جنایت علیه بشریت» بر اساس جنسیت و تمایلات جنسی، بر اساس مقاله 7 دیوان رم تعیین کند.

در حالی که در سال‌های اخیر واکنش‌های منفی علیه حقوق زنان و دختران در کشورها و مناطق مختلف آشکار شده است، در هیچ کجای جهان به اندازه افغانستان حمله به حقوق زنان و دختران گسترده، سیستماتیک و فراگیر صورت نگرفته است. همه جنبه های زندگی آنها تحت عنوان اخلاق و از طریق ابزاری شدن دین محدود می شود.

از زمان تسخیر کابل توسط طالبان در آگوست 2021، رژیم قوی‌تر شده است و از نوامبر 2022 اجرای دقیق قوانین شریعت را ایجاد کرده و زنان، دختران و همچنین اقلیت‌های LGBTQIA +  را ساکت کرده است.** آنها از حقوق اساسی خود محروم شده‌اند. در معرض تبعیض سیستماتیک – محرومیت از مدرسه بعد از دوران ابتدایی، محرومیت از زندگی سیاسی و عمومی – قرار دارند و از رفت و آمد، کار و انتخاب لباس آنها جلوگیری می‌شود. آنها مرتباً دستگیر، شکنجه، تهدید به مرگ و زندانی می شوند. خشونت و تبعیض اعمال شده توسط طالبان از اواخر دهه 1990 به طور گسترده ثبت شده است و نقض حقوق بشر شناخته شده در معاهدات بین المللی متعددی است که افغانستان یکی از امضاکنندگان آن است.

بنیاد کارمیناک: Fondation Carmignac که در سال 2000 ایجاد شد، یک بنیاد شرکتی است که حول دو محور اصلی متمرکز شده است: مجموعه ای هنری با بیش از 300 اثر، و جایزه عکاسی خبری که سالانه صادر می شود. با مشارکت بنیاد کارمیناک، به کارگردانی چارز کارمیناک، ویلا کارمیناک، فضای نمایشگاهی باز برای عموم، در سایت Porquerolles به منظور نمایش مجموعه و میزبانی رویدادهای فرهنگی و هنری ایجاد شد.

شرکت در این رقابت رایگان است.

مهلت ثبت نام: ۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۴ مهر ۱۴۰۲)

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا